.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت



:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پیمان
ت : شنبه 1 شهريور 1393
.



:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پیمان
ت : شنبه 1 شهريور 1393
.



:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پیمان
ت : شنبه 1 شهريور 1393
.

این جک بادی با گاز خروجی از اگزوز خودرو فعال سازی میشه  مزایای ان همانطور که مشاهده میکنید امکان تعویض دو چرخ هم زمان میباشد ودر چند ثانیه خودروی شما رو تا ارتفاع 30 سانتیمتر از زمین جدا میکنه خودتون با جک های دستی مقایسه کنید نظر با شماااااااااآرام



:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پیمان
ت : شنبه 1 شهريور 1393
.

زوایای چرخ{wheel angles}                                                                                                                                               در هنگام طراحی اکسل/ معمولا برای چرخ ها زوایایی را در نظر میگیرندکه بر روی عملکرد خودرو تاثیر به سزایی دارد.وجود این زوایا بر روی قابلیت فرمان پذیری پایداری خودرو عملکردسیستم تعلیق نیروها وگشتاور های وارد برچرخ و به طور کا بر روی پدیده های دینامیکی خودرو تاثیر گذار  میباشد                                                                                                                                    مهمترین زوایای تعریف شده در چرخ عبارت از!                                                                                                                        1-1- زاویه کمبر {cmber angle}                                                                                                                                           به زاویه صفحه چرخ با راستای قاعم زاویه کمبر گفته میشود. در صورتی که این تمایل چرخ به سمت خارج خودرو باشد زاویه کمبر مثبت بوده ودر صورتی که این تمایل به سمت داخل باشد زاویه کمبر منفی خواهد بود. مقدار زاویه کمبر نیز معمولا در محدوده مثبت منفی 1.5درجه می باشد.                                                                                                                            وجود زاویه کمبر در ایجاد نیروهای جانبی افزایش پایداری خودرو بهبود فرمان دهی و عملکرد بهتر سیستم تعلیق موثر است . البته از سوی دیگر وجود زاویه کمبر باعث لاستیک سایی نیز میشود که مناسب نیست . به همین دلیل سعی می گردد که زاویه کمبر از 1.5 درجه نشود.ولی همانگونه که گفتم فواید وجود این زاویه خیلی بیشتر از معایب ان است. به طور خلاصه مهمترین دلایل استفاده از زاویه کمبر عبارت است از:                                                                                                                                                1- جلوگیری از کشیده شدن خودرو به سمت کناره های جاده                                                                                                2- بهبود پایداری خودرو در اثر ایجاد نیرو های جانبی (مخصوصا سر پیچ ها)                                                                                3-بهبود فرمان دهی خودرو(افزایش زایه کمبر به گردش خودرو گمگ مینماید. زاویه کمبر به گردش چرخ داخل پیچ باید بیشتر باشد)>                                                                                                                                                                        4-عملکرد بهتر سیستم تعلیق در هماهنگ نمودن چرخ با ناهمواری های جاده .                                                                           5-حذف لقی در اتصالات سگدست وکینگ پین نکته: اسم سگدست اصطلاح تعمیر کار های خودرو  هستش نام مکانیکی  این قطعه knuckle میباشد یکی از اهداف من در این وب اصلاح نام های غیر متعارف و غیر علمی هستش که در کتب دانشگاهی وعلمی خودروی  ما هم هنوز اصلاح نشده بگذریم درادامه..................                                                                                                                      زاویه کستر هستش که در فرصتی نزدیک مطرح میکنم موفق باشید                                                                                                                                  



:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پیمان
ت : جمعه 31 مرداد 1393
.

یک راننده خوب یک مکا نیک خوبه= روغن مصرفی در خودروی بنزینی گرید بندی میشه طبق استاندارد موسسه نفت امریکا (American Petroleum Instiute ) روغن SJ _ این روغن دارای کیفیت بالا از مدل های قبلی بوده وبرای خودروهای تا مدل 2001 میلادی توصیه میگردد به طور مثال این روغن برای زانتیا استفاده میشود                                                                                                     روغن SL- این مدل روغن جز جدیدترین وبا کیفیت ترین روغن های میباشد که برای خودروهای بنزینی با تکنولوزی مدل های 2002میلادی به بعد مورد استفاده  قرار میگیرد. این روغن جهت استفاده در خودروهای همچون سمند.پرشیا.ماکسیماو... بسیار مناسب است



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پیمان
ت : سه شنبه 28 مرداد 1393
.

یک  راننده خوب یک مکانیک خوبه= بازم هم بحث داغ بهینه کردن سوخت  یه روز گرم تابستان راننده هایی هستن که کولر نمیگیرن وتو جاده اینا رو دیدید که دستشون رو از خودرو بیرون اوردن اینگار دارن عروس میبرن این عزیزان کسانی هستن که اعتقاد دارن وباورن دارن که کولر گرفتن مصرف سوخت را بالا میبره من هم به عنوان کارشنا س قبول دارم ولی ولی داره این نکته رو در نظر نمیگیری بادی که به درون خودرو شما وارد میشه ایرو دینامیک خودروی شما رو بهم میزنه وباعث فشار مخالف به خودروی شما میشه یعنی چند برابر باید سوخت مصرف کنید تا به نیروی پیشرانه مو تور خودروی شما قدرت بده به فشار هوای مقابل غلبه کنید ودر ضمن بعضی ها کولر رو روی دور کم میزارن میگن میگن اونا میگن به موتور فشار نمیاد اخه قربون شما برم وقتی کولر میگیره نیروشو از موتور میگیره این دور کند و تند نداره جریان گاز کولر به شبکه های وارد میشه که جریان هوای فن اون رو به سیمای شما مینوازه فن دور کند وتند داره وفقط ولتاز برق باطری مصرف میکنه پول برق هم نمیاد بزن فن رو رو تند همسفرات حال کنند دیگه هوا رو بهاری کن



:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پیمان
ت : دو شنبه 27 مرداد 1393
.

یک راننده خوب یک مکانیک خوبه= دوستانی که مثل من جوان هستن دنبال شتاب و قدرت البته صد البته شتاب کنترل شده در خودرو ی خودشون هستن اما الان خودروشون به اصطلاح دوستانشان خسته است بعد از خوندن این مطلب به شوق میان 1- فیلتر بنزین تعویض 2-ریل سوخت را به مکانیک تون بسپارید  که همراه انزکتور شستشو بده 3- یک دست شمع دو زمانه بازم تاکیید میکنم دو زمانه با یک دست وایر شمع تعویض کنید حالا دیگه لذت ببرید از قدرت موتور وشتاب ادرنالین خون تون بالا رفت یاد ما هم بکنید



:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پیمان
ت : دو شنبه 27 مرداد 1393
.
یک راننده خوب یک مکانیک خوبه = دوباره مصرف بهینه سوخت تا الان فیلتر بنزین عوض کردید اصلا میدونید کجاست از اسمش معلومه فیلتر بنزین ورسیدن سوخت تمیز به سوخت پاش الان که این مطلب رو خواندید اقدام به تعویض کنید در اولین فرصت زیرابرای اینکه رسوبات درون باک و پمپ که سوخت گیری کردید وخود سوخت میدونید که سوخت ما استاندارد یورو نداره اگه داره ما که ندیدیم این رسوبات از فیلتر رد میشه به انزکتور( سوخت پاش) رسیده و رسوب کرده و تو عمل سوخت پاشی اختلال بوجود میاره و سوخت شما کیفیت مناسب و موتور شما شتاب کم وبسیاری از مشکلات ریزو درشت در بر میگیره بهترین سفارش من اینکه جایگاه خوب سوخت گیری کنید واگر پمپ بسته شده که تانکر سوخت داره مخزن رو پر میکنه که پمپ بنزین به شما سوخت بده اگر ممکنه از اون جایگاه سوخت نگرید چون لجن ته مخزن جایگاه با بنزین مخلوط شده و وارد باک خودروی شما میشود اون وقته که 100تا فیلتر هم داشته باشید کاری نمیتونه بکنه 


:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پیمان
ت : دو شنبه 27 مرداد 1393
.

یک راننده خوب یک مکانیک خوبه= موضوع ترموستات / در تابستان ماشین شما جوش میاره ودما بالا کار میکنه میشه ان را بر طرف کرد باب شده که ترموستات رو خارج میکنند به هیچ مکانیکی اجازه ندید ترموستات شما رو از ماشین خارج کنه زیرا مصرف سوخت شما بالا میره چرا بخاطر این که ماشین سرد کار میکنه و خودرو شما برای دمای پایین ساخته نشده وظیفه ترموستات اینکه هنگامی که دمای اب موتور پایین است بسته شده ودمای خودرو را کنترل میکند که موتور شما بهتر وبهینه تر کار کنند پیشنهاد من استفاده از ضد یخ در اب رادیاتور چون که خاصیت ضد جوش دارد و نیز از ترموستات دما پایین یا تابستانی استفاده کنید ترموستات از 71درجه داریم تا82 درجه که 82 زمستانی میگن و71 مناسب تابستان میباشد 

 



:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پیمان
ت : دو شنبه 27 مرداد 1393
.

تعداد صفحات : 8


نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی